Unpopular Opinions Book TAG

Ето това е TAG. Нека да поговорим за нещата, които НЕ харесваме в литературата. Сигурна съм, че и при вас има такива (малко или много). На мен лично ми се е случвало да не мога да дочета книга (не ме замервайте с предмети!), което е много неприятно. Или някои герои да ви дразни? Илиии … вижте по-долу 🙂 book-reading-library-literature-159697

Получих този TAG от Рали от RoseRed’s World Blog така че се заемам ! Оставям го отворен – според мен е забавен и би било хубаво повече хора да го направят 🙂

  • Известна книга или поредица, която не харесваш.

3snpqvvУх, ама че и въпрос … “Мизъри” на Стивън Кинг. Водеща се за една от най-култовите и ужасяващи книги на Краля, мен единствено ме докара до скука и до желание да захвърля книгата някъде, където няма да я видя повече. След като имах неуспех с книгата, реших да пробвам филма. Еми НЕ. Голямо НЕ. Не е моето. Двама човека, една локация, и тва е. Не ме разбирайте погрешно – харесах “Играта на Джералд”, но “Мизъри” просто не ми хареса.

  • Известна книга или поредица, която всички харесват, ти не.

giphyАко някоя поредица или книга са много хвалени и обсъждани, ги избягвам 😀 Поради тази причина не съм чела “Здрач”, “Петдесет нюанса сиво”, “Шантарам”, книгите на Джон Грийн и т.н. и т.н. Като пример за книга, която всички харесват, а аз не, мога да кажа “Добри Поличби” на Тери Пратчет и Нийл Геймън. Историята беше лежерна, ненатоварваща, но нищо особено. Това беше втория ми опит с Тери Пратчет, който затвърди, че не е моя автор (Сорииии).

  • Любовен триъгълник, в който главният герой/героиня не се обвързва с човека с когото ти искаш.

source.gifТук съм на мнението на Рали. Сещам се за “Игри на Глада” и ми иде да напиша писмо до Сюзан Колинс за това колко съм възмутена и огорчена. Уви, Пийта беше този образ, който хем искаш да мразиш, хем не можеш. Но за мен последната книга от трилогията беше най-слабата. Това не прави поредицата слаба, но явно имах много големи очаквания за финала. А останах с пръст в уста след като го прочетох.

  • Известен литературен жанр, който ти трудно четеш.

Чиклит. Не чета и няма да чета. И туй то.

  • Известен герой/героиня, която ти не харасваш.

giphy (1).gifДаенерис Таргариен, “Песен за огън и лед”, Джордж Р. Р. Мартин. Ами не мога бе хора. Всички гледали сериала и НЕ чели книгите са лууди по тази мацка. Тя е силна, независима, устремена. Във сериала. Не знам защо сценаристите са решили да изградят такъв образ на Даенерис в продукцията, но бога ми, толкова дразнещ индивид в книги не съм срещала. Не знаеща какво иска, копие на баща си, несигурна. И да, драконите са яки, но Даенерис НЕ. Точка 😀

  • Известен автор, който ти не харесваш.

Както споменах малко по-горе: Тери Пратчет. Обичам да чета книги, които да накарат мозъка ми да работи. За това чета трилъри, психотрилъри, ужаси, фентъзи. Тери Пратчет пише фентъзи, но от това лежерното, което става за четене ей така – без напрягане. Не казвам, че не пише увлекателно и добре, просто не ми пасна. Предпочитам да чета други книги (не, негови) 😀

  • Известен литературен похват от който ти е омръзнало.

giphy (2).gifПиснало ми е във всеки филм, всяка книга, всеки сериал, да има вкарана любовна история. ЗАЩО БЕ? Не съм против любовта, но кому е нужно. Когато чета някоя книга от време на време си мисля: “Еее супер, как добре върви, ще е интересна” и после БАААМ – той среща нея, и една любов, и едни трепети. Не мога. Не смятам, че е нужно във всяка една история да има намешана любов. Още повече, когато е вкарана така, че да изглежда като запълване на страниците – неприятно и горчиво.

  • Известна поредица, която нямаш намерение да прочетеш.

“Петдесет нюанса сиво”, “Здрач”, всички чиклит поредици.

  • Има изказване, че „книгата винаги е по-добра от филма“, но… коя екранизация /телевизионна или кино/ харесваш повече от книжния оригинал?

giphy (3).gifАми мога да кажа три примера. Няма да е голяма изненада, че ще са по творби на Стивън Кинг :D. Истината е, че повечето екранизации на творби на Краля са в двете крайности: или са много добри, или са много зле. Трите примера: “Зеленият път”, “Изкуплението Шоушенк” и “1408” . Просто страхотни екранизации, по страхотни книги. За мен “Зеленият път” със сигурност надминава книгата – актьорската игра, атмосферата на филма, саундтрака, всичко беше идеално.

  • Книга която не бих докоснал никога. 

Споменах ги вечеее, в поредиците, които няма да прочета 😀 За други толкова фрапантни примери не мога да се сетя 😀

Е, надявам се да ви е било интересно. Не съм много подробна в отговорите, но толкова си мога. Ще ми простите 😀

До нови срещи и не се чудете, направете TAG-а и споделете резултатите 🙂

 

4 thoughts on “Unpopular Opinions Book TAG

  1. Ох да… Пийта беше толкова безразличен, че дори не може да го намрази човек. Много ме зарадва как сипа на “Здрач” и на “Нюансите” и изобщо много се радвам, че те сръчках да направиш този таг. ♥

    Like

    1. Ами никога не съм си и помисляла да прочета тези две поредици. Надали някога ще ги подхвана. Имам толкова натрупали се за четене книжки, че чак ме е срам от себе си. Но купувам, купувам и трупам .. сигурно около 20 книги имам, които си чакат. 😀
      А междувременно с това се отплесвам и започвам да чета някакви други.. абе ужас.
      Благодаря за тага, отново ! 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

